Dziś zmiana pracy nie jest już żadną sensacją. Robimy przynajmniej kilka razy w życiu. Firmy mają nie lada problem, aby przyciągnąć do siebie najlepszych. Strony internetowe i profile na portalach społecznościowych mają przyciągnąć nie tylko klientów, ale i dobrych pracowników. Mamy wybór, na rozmowy kwalifikacyjne chodzimy z rozmysłem i konkretnymi wymaganiami.

Rola fotografa w korporacji

kreatywny fotograf korporacyjnyZe względu na wymagający teraz rynek pracy firmy muszą inwestować w wizerunek i marketing. I nie tylko dla pozyskania klientów, ale też jak najlepszych młodych ludzi do pracy. Dlatego tak ważne jest, co widzimy o firmie w Internecie. Aby jak najlepiej pokazać, że firma ceni i dobrze traktuje swoich pracowników, warto poświęcić temu tematowi choć jedną zakładkę na stronie internetowej firmy lub upubliczniać na portalach społecznościowych posty rejestrujące przyjemne dla pracowników wydarzenia firmowe. W tym zadaniu pomoże kreatywny fotograf korporacyjny. Możemy zaprosić go na przykład integracyjny wyjazd czy wyjście na kręgle. Uwieczni chwile, gdy wszyscy uczestnicy są pełni energii, uśmiechnięci i dobrze się bawią. Przy bardziej rzutkich pracownikach można tez spróbować wydobyć z nich nieco o nich samych. Może zechcą podzielić się swoimi pasjami spoza pracy. Wtedy fotograf może wykonać sesję podczas gry na gitarze, pokazu tańca towarzyskiego czy meczu piłki nożnej. Pokazanie pracowników z ich ludzkiej strony pokazuje, że firma to nie tylko ciężka praca, ale też relacje i przyjaźnie. Fotograf podejmujący się zlecenia w korporacji na rzecz promowania jej wizerunku musi być bardzo pomysłowy, mieć spontaniczne podejście i żadnych ograniczeń lokalizacyjnych.

Wielu prezesów czy menadżerów w sesji fotograficznej zobaczy jedynie koszt, inni – szansę na rozwój firmy. Warto znaleźć profesjonalne studio fotograficzne, które może pochwalić się korporacyjnym portfolio i doświadczonym personelem. Z pewnością będzie to wydatek, który zbierze swoje owoce.