Mówi się, że prawdopodobnie jesteśmy obecnie jednym z najlepiej zbadanych pokoleń na rynku pracy. Jak w takim razie efektywnie wykorzystać tą wiedzę i przełożyć ją na sukces kadrowy? Coraz częściej możemy usłyszeć o tzw. „employer branding”, tylko jak go zbudować? Jakie działania pozwalają najlepiej budować wizytówkę firmy? Omawiamy kilka prostych zasad skutecznego pozyskiwania i zatrzymania nowych pracowników.

Branding – budujemy silną markę w swojej firmie

employer branding poznańChyba każdy z nas zgodzi się, że najlepszą wizytówką organizacji przyjaznej pracownikowi jest panująca wewnątrz kultura organizacyjna oraz zgrany, kreatywny zespół, w którym każda nowa osoba będzie mogła się szkolić i dalej rozwijać swoje umiejętności. Atmosfera w pracy to obecnie jeden z kluczowych aspektów, który decyduje o tym, czy dany pracownik będzie chciał z nami zostać. Szacuje się, że blisko 88% osób pracujących na etacie rezygnuje ze swojego stanowiska z przyczyn niezwiązanych z wysokością wynagrodzenia. Kandydaci coraz częściej zwracają uwagę na dodatkowe benefity związane ze współpracą z daną firmą, do których możemy zaliczyć np. możliwość skorzystania z pakietów medycznych, oferty zniżkowej na zajęcia sportowe itp. Kolejnym istotnym elementem employer branding jest także pozycja technologiczna firmy, jej aktywny udział w social mediach, który bardzo często pozwala dowiedzieć się, jak wyglądają działania przedsiębiorstwa w trakcie realizowania projektów biznesowych. Jeżeli zależy nam na tym, aby stworzyć w swojej firmie skuteczny i rzetelny employer branding Poznań to miejsce, w którym z powodzeniem nawiążemy współpracę z gronem kreatywnych specjalistów, którzy pomogą nam w pracy nad wizerunkiem organizacji przyjaznej przyszłemu pracownikowi.

Pojęcie „rynku pracodawcy” ulega stopniowej rekonfiguracji. To właśnie pracodawca powinien dać się odkryć od najlepszej strony, dlatego postarajmy się, aby dotrzeć do nowych kandydatów w sposób niekonwencjonalny. Działajmy w miejscach, w których także oni spędzają dużo czasu przystosowując panel w zakładce „kariera” do poziomu obsługi za pośrednictwem urządzeń mobilnych i udzielajmy się aktywnie w social mediach.